HubSpot – strategie voor online marketing [IMT 9 video]

Hubspot was niet altijd die beursgenoteerde organisatie met duizend medewerkers. In 2005 was het nog slechts een overtuiging in de hoofden van Dharmesh Shah en Brian Halligan. De overtuiging dat er behoefte was aan een centrale Hub voor al je online marketingactiviteiten. En dat niet alleen, ook moesten marketeers geholpen worden om zich aan te passen aan de snel veranderende wereld van online marketing.

Dus werd in 2006 het bedrijf HubSpot opgericht. Met Dharmesh als techneut / start-up specialist en Brian als de marketing en salesman. Tien jaar later is HubSpot een organisatie van duizend medewerkers, meer dan 600.000 volgers op Twitters, 880.000 vrienden op Facebook en een LinkedIn pagina met 125.000 volgers. HubSpot heeft zo’n 16.000 klanten in meer dan 90 landen. We kunnen dus wel spreken van een succesverhaal.

Maar wat ligt aan dat succes ten grondslag? Waarom is het succes van HubSpot zoveel groter dan andere organisaties? In Inbound Marketing Talks nummer 9 spreken Tim en ik met Kieran Flanagan. Hij is de EMEA marketingdirecteur van HubSpot en opereert vanuit Ierland.

Over HubSpot en inbound marketing

In het artikel “Inbound marketing, waar komt die term vandaan?” vind je meer informatie over hoe de term inbound tot stand is gekomen. Een ander artikel met meer achtergrondinformatie is “De definitie van inbound marketing“. Een belangrijk onderdeel van inbound marketing is de Buyers Journey. Meer informatie over wat de Buyers Journey precies is en hoe je het kunt inzetten, vind je in “Buyers Journey, model voor betere marketing“. Een mooie pagina die je veel inzicht geeft in de geschiedenis is de company story. Goed geschreven, eerlijk en persoonlijk.

Op de hoogte blijven van de laatste IMT’s?

Als je het leuk vindt, hou ik je op de hoogte van de laatste Inbound Marketing Talks en m’n laatste artikelen. Je kunt me natuurlijk volgen op @boominbound maar ik stuur ook elke maand een overzicht van de laatste artikelen via e-mail. Schrijf je in met onderstaand formulier.

Schrijf je in voor Boom Inbound Updates
Bezig met versturen